Vi bestilte i februar måned et køkken hos Vordingborg køkken i Odense.Et køkken med alt inclusiv troede vi. Dette var til levering den 23 marts og opsætning den 24 og 25 marts.
Leveringen gik som planlagt, men opstillingen viste sig desværre at blive noget af en fuser, det samme gjorde hele forløbet omkring opsætning, levering og pris. For det første ønskede vi ikke hårdvidevarer med i prisen på det køkken, som kostede 33.500 kr exclusiv opsætning, dernæst ønskede vi 2 skuffer istedet for skabe, vi fik 3 spotlys i køkkenet, samt en lidt dyrere emhætte,og opsætning af køkken, men alligevel kostede køkkenet pludselig ca. 52.000 kr.. Det syntes vi var for dyrt, så derfor foreslog køkkenkonsulent Morten Skov at hvis vi skrev under med det samme kunne vi få ca 10.000 kr i rabat. Det lød som et godt tilbud, men det har nu vist sig at det var det langt fra. Selv om VK køkken reklamere med gratis opmåling, ja så tog Vordingborg køkken alligevel 1000 kr, med den forklaring at andre selskaber jo tager op til 2.500 kr. Desuden målte køkkenkonsulent Morten Skov 8 cm forkert, således at emhætten ikke kunne monteres.Så det måtte vi så yderligere vente en uge på. Desuden havde han glemt at sende de rigtige tegninger med tømmeren, således at den dag det skaulle opstilles manglede der et skab, samt nogen lister. Dette har vi ikke fået inu, men er dog blevet lovet det omkring den 14 april altså næsten 4 uger senere end lovet.
Parodien omkring opstillingen var en ren farce. Jeg tog fri fra arbejde torsdag den 24 marts for at være hjemme når tømmeren kom for at opstille køkkenet, men der kom ikke nogen. Jeg forsøgte at ringe 3 gange , samt sende 2 mails til Morten Skov, men hørte intet. Først 4 gang jeg ringede kom jeg i kontakt med Morten. Til min store forbløffelse sagde Morten Skov at der ikke kom nogen tømmer idag, men først imorgen. Det sagde jeg så at det kunne ikke passe for han havde lovet at tømmeren skulle påbegynde torsdag den 24 marts. Det nægtede han purt at skulle have sagt, han sagde at man satte altid 2 dage af til at sætte et køkken op, men tømmeren skulle kun bruge 1 dag og det var fredag. Da jeg så henviste til min mail af 16 ferbruar hvori der står. Er vi enig om at tømmeren kommer torsdag den 24 og fredag den 25 marts for at sætte køkken op, svarede Morten Skov så tilbage ja det var vi enige om. Dernæst ønsked Morten Skov ikke længere at tale med mig, men henviste nu til butikschefen Ralph Lee. Han havde selvfølgelig stor forståelse for problemet og erkendte flot at det var Deres skyld. Men som han også sagde i et tonefald, som nærmest kunne opfattes som en trussel: I vil jo gerne have køkkenet op til weekenden ikke og tømmeren ville smide alt hvad han har i hånden for at sætte jeres køkken op fredag den 25 marts. Flot at butikchefen.
Så i korte træk er vores oplevelse med Vordingborg køkken i Odense. Man overholder ikke de aftaler man laver, man lyver over for kunden, man tager penge for en opmåling, som ellers burde være gratis efter VK køkkens egene reklamer i hæfte og tv, samt man snyder med pris og rabat. Til gengæld tilbyder de at lave en gennem gang ag det færdige køkken når og vis det nogensinde bliver færdig. Men det tager Ralph Lee sikkert også sin betaling for.

Selvfølgelig er det ikke alle VK der opfører sig på denne måde, men vi vil aldrig kunne anbefale andre at købe et VK og slet ikke i Odense efter den behandling